Zakupy 2021
Tegoroczne zakupy zasilą Zbiory Sztuki Nowoczesnej Muzeum Narodowego w Warszawie o 30 dzieł wybitnych artystek i artystów, w tym zdjęcia składające się na fotograficzny cykl z okresu wczesnej twórczości Zofii Rydet, które prezentujemy na niniejszej stronie. Fotografie, które artystka wykonywała w latach 50. i 60 XX wieku, przedstawiają krajobraz i detale architektury Górnego Śląska.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury — państwowego funduszu celowego.
___
Ilustracje: Zofia Rydet, bez tytułu, z serii „Dokumentacje”, lata 50. i 60. XX wieku.
Lista zakupionych obiektów
1. Robert Kuśmirowski, „Warsztat ślusarski”, 2011, instalacja, technika mieszana, 230 x 150 x 300 cm;
2. Barbara Kozłowska, „Linia graniczna”, 1967 – 1990, 20 przeźroczy małoobrazkowych + skany cyfrowe;
3. KwieKulik, „Odmiany czerwieni / Droga Edwarda Gierka”, 1971, cyfrowa projekcja slajdów na dwa ekrany, HD, 11’33’’, 2 x 136 slajdów, edycja: 2/5 + 2AP;
4. KwieKulik, „Pomnik bez paszportu”, 1978, cyfrowa projekcja slajdów HD, 4’31’’ oraz zdjęcie, archiwalny pigmentowy wydruk na papierze bawełnianym, 90 x 65 cm, wydruk 2016, edycja: 1/8+ 2AP;
5. KwieKulik, „Anastazy”, archiwalny pigmentowy wydruk na papierze bawełnianym, 40 x 60 cm, edycja: 1/5 + 2AP;
6. Grzegorz Kowalski, „Portfolio”, 1961-1995, dziewięć podwójnych, dwustronnych, łączonych introligatorsko plansz o wymiarach 60 x 206 cm każda, technika mieszana (fotografia, druk, typografia naklejona na karton, łączenie introligatorskie, farba akrylowa, flamaster na napierze);
7. Józef Robakowski, współpraca: Tadeusz Junak i Ryszard Meissner, „Rynek”, film, 1970, 6’, 35 mm, dźwięk, edycja: 5/6;
8. Józef Robakowski, „Sztuka to potęga”, film, 1984-1985, 9’, dźwięk, edycja: 5/6;
9. Izabella Gustowska, „Względne cechy podobieństwa. Wicha i Hanka”, 1979-1980, film,16 mm, wersja cyfrowa ed.3+ 1 (3 wersje cyfrowe + 1 analogowa), edycja: 3/4;
10. Zofia Kulik, „Autoportret z flagą (I)” z serii „Mandale”, 1989, wielokrotnie naświetlane biało-czarne fotografie, 50 x 50 cm, edycja: AP 4/5
11. Zygmunt Rytka, „Ciągłość nieskończoności”, 1988, odbitka fotograficzna na papierze żelatynowo-srebrowym, 234 x 178 mm, ATZR_CN_P_0039, edycja określona na podstawie zawartości archiwum: unikat;
12. Zygmunt Rytka, „Ciągłość nieskończoności”, 1988, odbitka fotograficzna na papierze żelatynowo-srebrowym, 234 x 178 mm, ATZR_CN_P_0040, edycja określona na podstawie zawartości archiwum: unikat;
13. Zygmunt Rytka, „Ciągłość nieskończoności”, 1988, odbitka fotograficzna na papierze żelatynowo-srebrowym, 234 x 178 mm, ATZR_CN_P_0041, edycja określona na podstawie zawartości archiwum: unikat;
14. Zygmunt Rytka, „Ciągłość nieskończoności”, 1988, odbitka fotograficzna na papierze żelatynowo-srebrowym, 234 x 178 mm, ATZR_CN_P_0041, edycja określona na podstawie zawartości archiwum: unikat;
15. Zygmunt Rytka, „Ciągłość nieskończoności”, 1984, odbitka fotograficzna na papierze żelatynowo-srebrowym, 237 x 182 mm, ATZR_CN_P_0014, edycja określona na podstawie zawartości archiwum: unikat;
16. Zygmunt Rytka, „Ciągłość nieskończoności”, 1984, odbitka fotograficzna na papierze żelatynowo-srebrowym, 240 x 178 mm, ATZR_CN_P_0015, edycja określona na podstawie zawartości archiwum: unikat;
17. Zygmunt Rytka, „Ciągłość nieskończoności”, 1984, odbitka fotograficzna na papierze żelat nowo-srebrowym, 180 x 127 mm, ATZR_CN_P_0017, edycja określona na podstawie zawartości archiwum: unikat;
18. Zygmunt Rytka, „Retransmisja”, 1979-1983, oryginalny zapis: film 16 mm, montaż w roku 1988 w formacie video na taśmie VHS, Czas trwania: 14’54”, ATZR_RET_F_0001;
19. Zofia Rydet, Bez tytułu, z serii „Dokumentacje”, 40 x 50 cm, odbitka fotograficzna papierze żelatynowo-srebrowym, 1959;
20. Zofia Rydet, Bez tytułu, z serii „Dokumentacje”, 40 x 50 cm, odbitka fotograficzna papierze żelatynowo-srebrowym, 1958;
21. Zofia Rydet, Bez tytułu, z serii „Dokumentacje”, 40 x 50 cm, odbitka fotograficzna papierze żelatynowo-srebrowym, 1958;
22. Zofia Rydet, Bez tytułu, z serii „Dokumentacje”, 40 x 50 cm, odbitka fotograficzna papierze żelatynowo-srebrowym, lata 50. XX w.;
23. Zofia Rydet, Bez tytułu, z serii „Dokumentacje”, 40 x 50 cm, odbitka fotograficzna papierze żelatynowo-srebrowym, 1962;
24. Andrzej Pawłowski, „Lewitan”, heliografia, 30 x 40 cm, 1955, (03-55);
25. Andrzej Pawłowski, „Lamus”, heliografia, 30 x 40 cm, 1955, (02-55);
26. Andrzej Pawłowski, „Miony”, z cyklu „Mutacje”, 39 x 49, cm 1959 (9-59);
27. Andrzej Pawłowski, „Samum”, z cyklu „Somnamy”, 49 x 59 cm, 1959 (20-59);
28. Andrzej Pawłowski, „Nastie V”, z cyklu „Somnamy”, 58 x 49 cm, 1959 (21-59);
29. Robert Brylewski, Filmy i animacje (1990-2010), seria 6 filmów i animacji: „Mix”, 1:41 min, „Opcje”, 3:46 min, „Buum” 2:48 min, „Goldrock Pixc” 2:42 min, „Lubansky” 3:53 min, „TVMan” 0:58 min;
30. Zuzanna Janin, POCAŁUNEK (Z i M) / KISS (Z & M), 1998, drut mosiężny, wata cukrowa, 100 x 80 x 70 cm (wymiary całej instalacji); 56 x 60 x 57 cm (wymiary stelaża).
Komentarze wideo do wybranych dzieł
Izabella Gustowska, Względne cechy podobieństwa. Wicha i Hanka, 1979-1980, film,16 mm, wersja cyfrowa ed.3+ 1 (3 wersje cyfrowe + 1 analogowa), edycja: 3/
Zuzanna Janin, POCAŁUNEK (Z i M) / KISS (Z & M), 1998, drut mosiężny, wata cukrowa, 100 x 80 x 70 cm (wymiary całej instalacji); 56 x 60 x 57 cm (wymiary stelaża)
Zofia Rydet, Bez tytułu, z serii „Dokumentacje”, 40 x 50 cm, odbitki fotograficzne papierze żelatynowo-srebrowym, lata 50. i 60. XX w.;
Finansowanie projektu
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury — państwowego funduszu celowego.