HackArt / Pierwszy w Polsce hackathon muzealny
W zabytkowych wnętrzach Muzeum Narodowego w Warszawie odbędzie się pierwszy w Polsce hackathon muzealny – HackArt. W dniach 26–27 maja 2018 programiści będą pracować nad nowatorskimi rozwiązaniami na styku sztuki i nowych technologii. Zwycięskie projekty zostaną wdrożone do codziennej pracy zespołu Muzeum Narodowego w Warszawie.
Podczas premierowej edycji HackArt, czyli pierwszego w Polsce muzealnego hackathonu organizowanego przez Muzeum Narodowe w Warszawie programiści przetestują możliwości sztucznej inteligencji (boty i wirtualnych asystentów) w kontekście sztuki i kultury.
Do udziału MNW zaprasza zarówno osoby początkujące, jak i bardziej doświadczone: programistów (szczególnie tych zainteresowanych AI, grafików, projektantów interakcji (UX, UI), analityków danych, marketingowców, osoby zajmujące się promocją, studentów i absolwentów kierunków artystycznych lub historii sztuki. Uczestnicy będą pracować w interdyscyplinarnych zespołach, co stymuluje proces kreatywny i dostarczając mu paliwa w postaci różnych punktów widzenia, potrzeb i kompetencji. Ich pracy będą asystować mentorzy, którzy posłużą wsparciem merytorycznym podczas całego wydarzenia.
Zespoły zaprezentują opracowane rozwiązania i prototypy w trakcie prezentacji przed Jury w składzie: Eliza Kruczkowska – Dyrektor ds. Rozwoju Innowacji Polski Fundusz Rozwoju, dr Aleksandra Przegalińska, ekspertka w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji, Mateusz Labuda – Zastępca Dyrektora Muzeum Narodowego w Warszawie, Magda Biernat – dyrektorka zarządzająca Centrum Cyfrowego, dr Andrzej Kuśmierz – współzałożyciel Warszawskiego Akceleratora Technologicznego WAW.ac, dr Renata Włoch – koordynatorka programu Society in Digital Age Instytut Socjologii UW / DELAB UW.
Partner strategiczny:
Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju
Partnerzy merytoryczni:
DELAB UW, Pracownia Otwierania Kultury, School of Ideas Uniwersytet SWPS, Koduj dla Polski, Warszawski akcelerator Waw.ac, StoryCode / Fundacja Pełne Zanurzenie, Laboratorium EE, The Awwwesomes, Wandlee, StartupAcademy, Fundacja Culture Shock, Aplikacje mobilne w kulturze i edukacji
Więcej informacji na stronie internetowej projektu.