Niniejszy serwis wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Aktualności

Rozstrzygnięcie konkursu na plakat dla Polskich Linii Lotniczych LOT

17-09-2024

Po tygodniach nadsyłania prac przez znakomitych twórców sztuki graficznej, kapituła wyłoniła zwycięzców konkursu na plakat Polskich Linii Lotniczych. W rywalizacji wzięło udział aż 827 projektów, spośród których nagrodzono trzy oraz wyróżniono dziesięć. Laureaci otrzymają nagrody pieniężne oraz vouchery na zakup biletów lotniczych.

Tradycja projektowania plakatów dla Polskich Linii Lotniczych LOT trwa już 95 lat. Polski przewoźnik po raz kolejny zaprosił profesjonalistów w dziedzinie grafiki do przygotowania współczesnych projektów. Zadaniem konkursowym było wykonanie plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo. Po wielu dniach intensywnych obrad wyłonieni zostali autorzy najciekawszych propozycji.


Kapituła konkursu za najlepiej wpisujący się w założenia koncepcyjne uznała projekt Pawła Mildnera – jury doceniło zabawną kompozycję pokazującą wyjątkowość doświadczenia podróży LOT-em oraz humor, oryginalne detale i odwagę w interpretacji zadanego tematu. Drugie miejsce należy do Arkadiusza Docza – za minimalistyczną kompozycję budującą pozytywne skojarzenia z podróżą samolotem oraz czystość i klarowność skupiające uwagę na obrazie i haśle. Trzecie miejsce przyznano Alicji Jasinie – za otwarcie różnych dróg do interpretacji i budowania subiektywnej opowieści związanej z podróżą samolotem, symboliczną formę i zestawienie kolorów zapraszające do wspólnego doświadczenia niezapomnianych chwil w samolotach LOT-u. 

W konkursie przyznano także wyróżnienia, które otrzymali: Agata Małecka, Karolina Grabarczyk, Kamil Rekosz, Jerzy Skakun, Michał Dyakowski, Aleksandra Niepsuj, Asia Pietrzyk, Sofiia Lupul, Aleksandra Szmida oraz Patryk Wojciechowicz. 


Nagrodzone i wyróżnione plakaty tworzą różnorodny zestaw zarówno pod względem formalnym, jak również podejścia do tematu, pomysłu na przedstawienie i interpretacji zadania konkursowego. LOT na plakatach z 2024 roku to firma o niepowtarzalnym i nietuzinkowym samolotowym uśmiechu. Dowcip, detal, kompozycja i kolor w nagrodzonych projektach budują nowoczesny i artystyczny wizerunek przedsiębiorstwa dbającego o komfort, wygodę, bezpieczeństwo i uśmiech wszystkich pasażerów. Konkurs na plakat lotowski pokazał, że spotkanie wizji artystycznej i wymagań związanych z identyfikacją firmy jest możliwe, a tradycyjny, pionowy format B1 jest wciąż doskonałą przestrzenią, dzięki której można skutecznie zachęcać do podróży samolotem i kreować wizerunek firmy - mówi Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, Oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, przewodnicząca kapituły konkursowej.

Paweł Mildner, 1...
Arkadiusz Docz, 2...
Alicja Jasina, 3...
Kamil Rekosz,...
Michał Dyakowski,...
Jerzy Skakun,...
Patryk...
Asia Pietrzyk,...
Ola Szmida,...
Karolina...
Sofia Lupul,...
Agata Malecka,...
Ola Niepsuj,...