Promocja książki „Wizje nowoczesności. Lata 50. i 60. – wzornictwo, estetyka, styl życia”
godz. 12.00
hol główny MNW
Zapraszamy na spotkanie promujące książkę „Wizje nowoczesności. Lata 50. i 60. – wzornictwo, estetyka, styl życia”. O publikacji opowiedzą: prof. Irena Huml, dr Józef Mrozek i Krystian Kowalski ze Studia Kompott. Podczas spotkania przewidziana jest promocyjna sprzedaż książki (z 25% rabatem).
„Wizje nowoczesności. Lata 50. i 60. – wzornictwo, estetyka, styl życia” to jedna z najnowszych publikacji Muzeum Narodowego w Warszawie. Zawiera materiały z sesji naukowej „Lata 50. i 60. w Polsce i na świecie: estetyka, wizje nowoczesności, styl życia”, która odbyła się 15 kwietnia 2011 roku w związku z wystawą „Chcemy być nowocześni. Polski design 1955–1968 z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie”.
W książce zamieszczono 13 esejów napisanych przez historyków sztuki z różnych ośrodków uniwersyteckich i muzeów. Poruszone zostały w nich tematy związane z architekturą, wzornictwem, projektowaniem graficznym i sztuką przedmiotu tamtej epoki. Bogato ilustrowana książka uzupełnia kontekst i pogłębia problematykę wystawy „Chcemy być nowocześni…”, przybliżając najciekawsze zjawiska artystyczne w poodwilżowej Polsce. Projekt graficzny i typograficzny przygotowała Elżbieta Tchórznicka ze studia graficznego „Pracownia”. Dodatkową atrakcją są liczne fotografie archiwalne, wśród nich wiele dotąd niepublikowanych.