HISTORIA DESIGNU / Humanizm, luksus i duch optymizmu. Modernizm vs kultura masowa po II wojnie światowej
godz. 18.00
wykład Marty Kołacz w ramach cyklu Historia designu.
Pierwsze powojenne dekady w Europie Zachodniej i w Stanach Zjednoczonych były czasem wielkiego optymizmu i rosnącego dobrobytu. Na podwalinach modernistycznych idei stworzonych jeszcze przed wojną, dzięki wynalezionym i udoskonalonym w trakcie wojny technologiom, wzornictwo było gotowe zaspokajać ludzkie potrzeby. Konsumenci zaś niecierpliwie wyglądali świetlanej przyszłości, którą obiecywano dzięki nowoczesnym materiałom i technikom produkcji. Siłą napędową kultury i gospodarki stała się masowa konsumpcja.
wykład odbędzie się on-line / obowiazuje karnet na kurs lub bilet wykładowy
bilety wykładowe są dostępne online 2 listopada
Proszę zapoznać się z Regulaminem kursu
Marta Kołacz – historyczka i krytyczka designu, popularyzatorka polskiego wzornictwa i architektury. Prowadzi zajęcia z historii, teorii, krytyki, a także semantyki designu na Wydziale Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
-----
Na ilustracji: Projekt Sali Hotelu St Georges w Bejrucie, 1955. Źródło ilustracji.