„Tworzenie gry strategicznej oczami historyka”
Tworzenie gry strategicznej oczami historyka
wykład Jacka Komudy
środa, 20 października, godz. 18.00
sala kinowa
R.S.V.P.
Wykład organizowany w związku z przygotowaniami do wydania gry komputerowej Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
W najnowszych grach odtwarzających rzeczywistość historyczną XVII i XVIII wieku do uratowanie Rzeczypospolitej szlacheckiej wystarczy skorzystanie z zakładek: podatki i wojsko, a następnie poklikanie na odpowiednie strzałki, względnie wzniesienie odpowiednich budowli i odczekanie kilku tur.
Na pytanie dlaczego z tak prostej i skutecznej metody naprawienia finansów Rzeczypospolitej nie skorzystali Jan III Sobieski i August II Sas, odpowie Jacek Komuda, historyk, pisarz i twórca gier komputerowych (pracował m.in. przy Wiedźminie, EARTH-u 2160 i Bulletstormie).
Czy jest możliwe stworzenie gry strategicznej dającej graczowi do ręki takie same narzędzia sprawowania władzy, jakich używał feudalny monarcha Europy od X do XVIII wieku?
Czy gry strategiczne mogą pokazywać wszystkie aspekty wydarzeń historycznych, takie jak bunty, intrygi, a przede wszystkim globalne powiązania polityczne, dynastyczne i gospodarcze, od których zależy polityka władców i państw?
Jakie błędy historyczne zawierają gry komputerowe?
Czy możliwe jest stworzenie gry odzwierciedlającej wszystkie aspekty sprawowania władzy bez obciążania gracza setkami tabel, wykresów i informacji?
Szczegóły:
Konrad Rawiński
+48 693 280 952