NIEDZIELE Z AWANGARDĄ / wykład, warsztaty familijne, spotkanie na wystawie i w galerii
godz. 10.00 – 18.00
W programie: wykład, warsztaty familijne, spotkanie tematyczne na wystawie i w Galerii Sztuki XX i XXI Wieku.
godz. 10.00 i 13.00
Świat maszyn / warsztaty dla rodzin z dziećmi 5–12 lat, z podziałem na grupy wiekowe
Maszyny i wynalazki fascynowały artystów. Jedni czynili je tematem swoich prac, inni traktowali samochód jako dzieło sztuki.
zbiórka w Holu Głównym / bilet warsztatowy / ok. 90 min / obowiązują zapisy* (od 22 czerwca)
godz. 12.00
W pogoni za nowoczesnością. Tadeusz Peiper i awangarda. / wykład niedzielny
Nawoływali do palenia muzeów, odrzucali tradycyjne wyobrażenia o sztuce, a jako wzór doskonałości wskazywali precyzję i wydajność maszyn. Skąd wzięły się awangardowe ugrupowania, które skierowały sztukę europejską na nowe tory? Jakie idee im przyświecały? Wykład przybliży najważniejsze zjawiska artystyczne początku XX wieku: te, z którymi Peiper zetknął się podczas studiów w Berlinie, Paryżu i kilkuletniego pobytu w Hiszpanii, oraz te, które współtworzył już po powrocie do Polski.
Kino MUZ / wstęp wolny / liczba miejsc ograniczona / ok. 50 min
godz. 15.00
Sztuka i technika / spotkanie tematyczne na wystawie i w Galerii Sztuki XX i XXI Wieku
Nie wolno psuć piękna dzieł techniki. Nie należy nawet uzupełniać ich jakimiś dodatkami artystycznymi – taką opinię można odnaleźć na stronach czasopisma „Blok”. Rozwój techniczny silnie oddziałał na sztukę. Maszyna pojawiła się jako temat artystyczny, produkcja przemysłowa była stawiana za wzór pracy, a nowe wynalazki – takie jak film – stały się artystycznym tworzywem.
zbiórka w Holu Głównym / bilet wstępu na wystawę / ok. 60 min
Zapraszamy do zapoznania się z pełnym programem wydarzeń towarzyszących wystawie.
*Zapisy przyjmujemy w Dziale Edukacji Muzeum Narodowego w Warszawie od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–15.00 pod numerem telefonu +48 22 621 10 31 wew. 246 lub + 48 22 629 50 60 oraz pod adresem e-mail
-----
Ilustracja: Marek Włodarski (Henryk Streng), Kompozycja form, 1926, olej, płótno, Muzeum Narodowe w Warszawie