KONCERT / Sarbak gra Chopina
godz. 19.00
koncert Małgorzaty Sarbak
Pierwszego dnia wiosny Małgorzata Sarbak wykona w Muzeum wybrane mazurki Fryderyka Chopina w nowej odsłonie instrumentalnej.
bezpłatne wejściówki dostępne on-line oraz w kasie Muzeum od 1 marca
Termin: niedziela, 20 marca 2022, godz. 19.00
Miejsce: Hol Główny, Muzeum Narodowe w Warszawie
Zasady udziału: bezpłatne wejściówki dostępne on-line oraz w kasie Muzeum od 1 marca / liczba miejsc ograniczona
Dodatkowe informacje: udział w koncercie jest równoznaczny z akceptacją i przestrzeganiem obowiązujących w Muzeum Narodowym w Warszawie obostrzeń sanitarnych wynikających z przepisów prawa, w tym zasłaniania ust i nosa oraz zachowania dystansu, a także z podpisaniem oświadczenia o stanie zdrowia w związku z epidemią Covid-19.
Małgorzata Sarbak
Klawesynistka, fortepianistka, pedagog, na co dzień związana z warszawskim środowiskiem Lado ABC. Na swoim koncie ma pierwszą w Polsce kompletną publikację Partit klawesynowych J. S. Bacha (Lado ABC) oraz nominowaną do nagrody Fryderyk, monograficzną płytę z twórczością Pawła Szymańskiego (Bôłt Records). Dokonała światowych prapremier jego utworów (Les Poiriers en Pologne ou une Suite de Pieces Sentimentales de Clavecin faites par Mr Szymanski oraz napisanego specjalnie dla niej i jej dedykowanego Dissociative Counterpoint Disorder). Stworzyła muzykę do kilku spektakli teatralnych. Publikowała w Forum Muzykologicznym. Studiowała w Warszawie (prof. L. Kędracki, prof. W. Kłosiewicz) i Bostonie (New England Conservatory, prof. J.Gibbons), szlifowała umiejętności z tuzami klawesynu (prof. H. Dreyfus, B. van Asperen, J. Van Imerseel, K. Haugsand, J. Ogg, M. Van Delft). Jest beneficjentką stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współpracuje z duńską flecistką Bolette Roed. Współtworzy grupę Mitch & Mitch con il loro Gruppo Etereofonico. Prowadzi klasę klawesynu w ZPSM Bednarska. W swoich ostatnich działaniach Sarbak skupia się na twórczości F. Chopina, którego Mazurki interpretuje na niezwykle rzadkim fortepianie tangentowym. Sięga po nowe środki wyrazu i czerpie z unikatowych możliwości instrumentu, odświeżając ich dotychczasową postać i nadając im nowy kontekst.
Więcej informacji na stronie internetowej artystki
Mecenas Galerii Sztuki XIX Wieku: PGE Polska Grupa Energetyczna