ROZMOWA PANELOWA / Etyka w fotografii reportażowej
godz. 18.00
Spotkanie towarzyszące wystawie „Bruno Barbey. Zawsze w ruchu”.
Jak dużą siłę w tworzeniu narracji reportażowej może mieć jedno zdjęcie? Podczas rozmowy poruszymy wątki związane z wizualną reprezentacją tego, co inne i często nieznane, w kontekście związków fotografii i antropologii kultury wizualnej. Punktem wyjścia stanie się dla nas twórczość i etyka pracy Bruno Barbeya oraz osobiste doświadczenia zaproszonych rozmówców i rozmówczyń.
bezpłatne wejściówki dostępne od 6 lutego
Termin: czwartek, 8 lutego, godz. 18.00
Czas trwania: ok. 75 minut
Miejsce zbiórki: Kino MUZ – Gmach Główny / wydarzenie transmitowane na profilu MNW na Facebooku
Dla kogo: dorośli
Zasady udziału: bezpłatne wejściówki dostępne w kasie MNW i online od wtorku (od godz. 10.00) poprzedzającego spotkanie / liczba miejsc ograniczona
Dostępność wydarzenia: brak barier architektonicznych, pętla indukcyjna
dr Weronika Kobylińska – historyczka sztuki, adiunktka w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (PWSFTviT) i prezeska Fundacji Archeologia Fotografii. Wykładała w Instytucie Historii Sztuki UW (2019–2021). Stypendystka m.in. Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz MKiDN. Koordynatorka polskiego oddziału międzynarodowej sieci badawczej Ars Graphica.
Marek M. Berezowski – fotoreporter, absolwent fotografii w łódzkiej szkole filmowej (PWSFTViT) oraz Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej na Uniwersytecie Warszawskim. Realizuje długoterminowe projekty dokumentalne, między innymi: Blast o wojnie w Ukrainie (od 2015), Not a Black Swan: o pandemii w Polsce (2020–2022), Citymorphosis o metropoliach w Polsce, Chinach, Rosji i Niemczech (2013–2017).
prof. Iwona Kurz – historyczka nowoczesnej kultury polskiej, badaczka kultury wizualnej, filmoznawczyni, dyrektorka Instytutu Kultury Polskiej UW, wcześniej kierująca Zakładem Filmu i Kultury Wizualnej (2006–2014). Zajmuje się historią nowoczesnej kultury polskiej, ujmowanej przez pryzmat obrazu, antropologią kultury wizualnej oraz problematyką ciała i gender.
Dyba Lach – dokumentalistka, autorka transmedialna. Reżyseruje i koordynuje wydarzenia artystyczne, spektakle, koncerty, projekty kulturalne, filmy. Absolwentka PWSFTiT w Łodzi na Wydziale Organizacji Sztuki Filmowej oraz Fotografii Prasowej w Instytucie Dziennikarstwa UW. Współautorka książek fotograficznych: Stigma, nagrodzonej w konkursie International Photography Awards i wybranej publikacją roku 2014 w Konkursie im. Beaty Pawlak Fundacji Batorego oraz Rewizje, nominowanej do książki roku 2020 przez Aperture Foundantion i Paris Photo.
Ilustracja: Bruno Barbey, BRAZYLIA / KOLUMBIA. Okolice przygranicznego kolumbijskiego miasta Leticia na lewym brzegu Amazonki, 1966, współczesna odbitka na papierze barytowym. Bruno Barbey / Magnum Photos